dilluns, 2 de febrer del 2015

Símbols

Cap. I

1.Roses blanques

Definició del diccionari:

Flor de roser.

Text del llibre:


Al jardí de darrera hi havia una paret escrostada amb l'arrebossat que saltava i, abans de saltar, feia panxes perquè per sota les paneroles treballaven a fer-se caus, i al peu d'aquella paret, coberta de rosers, els millors amb roses blanques, hi havia un cactus gegant.

Explicació del símbol: 

El símbol que tenen les roses blanques és de puresa i de innocència. Quant la xicota regala un ram de roses blanques al seu xicot el dia del seu aniversari significa que durarà tota la vida.


Cap. V

2.Camèlies

Definició del diccionari: -

Text del llibre:


Les camèlies vivien a l'altre banda del reixat; a l'altra banda hi havia la buguenvíl·lea. Les tenia dintre de bótes plenes de terra de castanyer i les bótes estaven enterrades i cobertes d'una capa de terra molt prima. Camèlies vermelles i camèlies blanques, camèlies tigrades rosa i blanc, clavades sense coll a la branca, com mortes.

Explicació del símbol:

El significat d'aquesta planta es relaciona amb la bellesa. També es pot relacionar amb l'alba o el començament d'alguna cosa nova. 

Cap. XXVIII

3.Neula


Definició del diccionari: 

Full prim de pasta de farina, amb sucre o sense, que es sol menjar per les festes de Nadal a Mallorca i a l'Empordà.



Text del llibre:


...el vell es va aixecar, se'n va anar cap al fons del saló i es va aturar davant d'un moble estret i alt que hi havia al costat del tapís, i que era tot ple de calaixets. Va estar una estona buscant i després va tornar i em va donar una neula. Me la vaig menjar molt a poc a poc per la vergonya dels garranyecs, perquè només només menjava neula jo. Em va preguntar si era bona i li vaig dir que sí.



Explicació del símbol:

La neula representa un dels símbols sexuals que surt a El carrer de les Camèlies. El vell ex-general la convidava a dinar a casa seva i de postres li donava sempre una neula nomes a la Cecília.

La neula al tenir aquesta forma que es semblant a la de l'aparell reproductor masculí fa que sigui un símbol sexual. 


Cap. XXV

4. Clotet

Definició del diccionari:

Clot petit, com ara el de la galta, el del mentó, etc.

Text del llibre:


Em va agafar el coll amb les dues mans i em va fer un petó a la boca i jo el vaig mossegar amb ràbia i ell em va donar una bufetada. Perquè no hi tornis. I aleshores em va posar un dit en el clotet de la galta. Maca.

Explicació del símbol:

Es tracta d'un altre símbol sexual de la novel·la. Significa atracció sexual.


Cap. V

5. Vares de Jessè


Deficinició del diccionari: -

Text del llibre:

El senyor Jaume li va dir que mai havia pogut fer créixer vares de Jessè al seu jardí.

Explicació del símbol: 

Es tracta d'un símbol que es relaciona amb l'origen de les families. A la novel·la fa referència quan el senyor Jaume no pot tenir fills, es per això que mai les ha pogut fer crèixer al seu jardí. També ho podem relacionar amb els avorts que ha tingut Cecília.















1 comentari:

  1. Correcte!

    Avortament (no pas, avort). Posar el dit al clotet de la galta és un símbol de penetració sexual.

    ResponElimina